loading...

سلامتی، زندگی شاد، با لایف ایندکسین

بازدید : 75

پیداکردن کفش‌ مناسب از میان برندها و مدل‌های متنوع کار چندان ساده‌ای نیست. این انتخاب به‌ویژه زمانی دشوار می‌شود که از خرید کفش هدفی خاص در ذهن داشته باشید و بخواهید برای ورزش کردن و دویدن از آن استفاده کنید. انتخاب نامناسب در چنین مواقعی ممکن است پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد و در بلندمدت به پاهایتان آسیب بزند. مطلبی که پیش رو دارید، تلاشی است برای برطرف‌کردن چنین مشکلاتی. اطلاعات و جزئیاتی گردآوری کرده‌ایم که با مطالعه آنها خرید کفش رانینگ ساده‌تر خواهد شد. ابتدا شما را با قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده کفش‌، تأثیر آنها بر پیاده روی و دویدن و همین‌طور روش بررسی اصولی این قسمت‌ها برای داشتن انتخابی هوشمندانه‌تر و بهتر آشنا می‌کنیم. سپس از نکته‌ها و توصیه‌های کلی و ضروری برای خرید کفش خواهید خواند.

راهنمای خرید کفش رانینگ؛ بررسی جزءبه‌جزء قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده کفش

اگر بدانید کفش‌های رانینگ و پیاده روی دقیقا از چه قسمت‌هایی تشکیل شده‌اند و هریک از اینها چه تأثیری بر تجربه شما خواهند گذاشت، کار ساده‌تری برای خرید کفش مخصوص دویدن یا پیاده روی خواهید داشت. مطلب را با معرفی و بررسی این قسمت‌ها شروع می‌کنیم.

. رویه کفش

راهنمای خرید کفش رانینگ و بررسی قسمت رویه کفش

رویه کفش تمام قسمتی است که روی کفی دوخته می‌شود. درگذشته معمولا برای درست‌کردن رویه کفش لایه‌های مختلفی از جنس پلاستیک و پارچه را با چسب یا به‌وسیله دوختن به یکدیگر متصل می‌کردند؛ اما در حال حاضر بیشتر برندهای مطرح فعال در حوزه تولید و عرضه کفش، اعم از مل اند موژ، اسکچرز و هامتو، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و دیگر امکاناتی که در اختیار دارند، رویه‌های کفش‌هایشان را یک‌تکه درست می‌کنند.

آنچه باید برای بررسی رویه هنگام خرید کفش رانینگ مدنظر قرار دهید

هنگام خرید کفش پیاده روی و رانینگ دقت کنید که قالب و فرم رویه کفش باید تاحدامکان شبیه به حالت پاهایتان باشد. جنس رویه کفش هم هرچه نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد، بهتر است.

۲. طوق مچ پا

معرفی و بررسی قسمت طوق موچ پا - راهنمای خرید کفش رانینگ

طوق مچ پا قسمت منحنی‌شکلی است که عقب رویه کفش قرار دارد. وظیفه آن، محکم نگه‌داشتن کفش دور پاشنه پا و جلوگیری از درآمدن آن هنگام پیاده روی و دویدن است. در بعضی انواع مدل‌های کفش رانینگ سعی می‌شود این قسمت تاحدامکان ضخیم‌تر درست شود. در برخی مدل‌های دیگر هم تمرکز اصلی بر طراحی (قالب یا فرم) این قسمت است.

آنچه باید هنگام بررسی طوق مچ پا مدنظر قرار دهید

نکته دیگری که هنگام خرید کفش رانینگ باید مدنظر داشته باشید، چگونگی قرارگرفتن پا در این قسمت از کفش است. با کفش موردنظرتان حرکت کنید و ببینید پاها در این قسمت محکم‌اند یا به‌سمت بالا لیز می‌خورند. همچنین طوق مچ پا نباید به‌شکلی باشد که به پاشنه آشیل و استخوان‌های قوزک پا فشار وارد کند و ازاین‌حیث هم باید کاملا احساس راحتی کنید.

۳. کفی نگه‌دارنده پاشنه پا

راهنمای خرید کفش رانینگ و بررسی کفی نگه‌دارنده پاشنه پا

کفی نگه‌دارنده پاشنه پا قسمت منحنی‌شکل و نسبتا محکمی است که در قسمت انتهایی (زیر) کفش کار گذاشته می‌شود. وظیفه آن ایجاد تکیه‌گاهی محکم برای پاشنه پاها است. در بعضی انواع مدل‌های کفش این قسمت را بیرون کفش کار می‌کنند (به‌جای آنکه داخل قسمت انتهایی کار بگذارند) و در برخی مدل‌ها هم به‌کلی از استفاده از آن صرف‌نظر می‌کنند، با این هدف که آزادی عمل بیشتری هنگام حرکت‌کردن داشته باشید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کفی نگه‌دارنده پاشنه پا نقشی در کنترل بیشتر و بهتر حرکت ندارد؛ اما با قراردادن پاشنه پا در مرکز حرکات پا باعث پایداری بیشتر فرازوفرودها می‌شود و تکیه‌گاه مطمئنی برای پاشنه پاها است.

آنچه باید هنگام بررسی کفی نگه‌دارنده پاشنه پا مدنظر قرار دهید

کفی نگه‌دارنده پاشنه پا درصورتی برای شما مناسب است که اجازه دهد مچ پا را به‌راحتی و بدون ‌فشار حرکت دهید. این مهم‌ترین نکته‌ای است که هنگام بررسی این قسمت باید مدنظر قرار دهید.

۴. کفی قوسدار داخل کفش

کفی قوسدار داخل کفش (قسمتی که انحنای زیر پاها را پوشش می‌دهد) در کنار قسمتی که بندهای کفش روی آن قرار می‌گیرند، نقش اصلی را در محکم نگه‌داشتن کفش در پاها دارند. امروزه بیشتر برندهای تولید و عرضه کفش، مثل اسکیچرز، بیش از هر زمانی سعی دارند این دو قسمت را در کفش‌هایشان به‌نوعی طراحی کنند که برای فرم‌ها و حالت‌های مختلف پاها مناسب باشند.

آنچه باید هنگام بررسی کفی قوسدار داخل کفش مدنظر قرار دهید

هنگام خرید کفش رانینگ و بررسی این قسمت در کفش باید دقت کنید کف پا هنگام حرکت‌کردن کاملا ثابت باشد و لیز نخورد و درعین‌حال فضای کافی برای حرکت طبیعی و معمول انحنای زیر پا هنگام دویدن و پیاده روی در اختیارتان بگذارد.

رویا شنبه 24 خرداد 1399 زمان : 13:36 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 1,183
  • بازدید کلی : 5,316

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد