loading...

سلامتی، زندگی شاد، با لایف ایندکسین

بازدید : 43

خواص عرق یونجه برگرفته از گیاهی علفی برآمده که گیاهی با گل‌هایی زرد رنگ دارد. در بیشتر مناطق معتدل و شبه‌قاره‌ای گیاه یونجه را کشت می‌کنند و از خواص بی نظیر آن بهره مند می‌شوند.

گیاه یونجه به عنوان یک گیاه دارویی به شمار می‌رود که عرق یونجه نیز از خواص دارویی و درمانی آن بی‌بهره نیست. در ادامه متن به هر آنچه که در مورد گزینه‌های زیر به خواص عرق یونجه مربوط می‌شود، خواهیم پرداخت.

  • تمام مواد مغذی، معدنی و ویتامینی موجود در آن
  • مهمترین خواص و فواید برای سلامتی بدن

عرق یونجه حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین A , B6 ,D ،E ,C ,K است. از طرفی مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم را شامل می‌شود. همچنین حاوی آمیلاز است که آنزیمی مخصوص هضم مواد نشاسته‌ای به شمار می‌رود.

علاوه بر آن آنزیم‌های بسیاری در گیاه یونجه وجود دارد که خواص عرق یونجه نیز از آن بی بهره نیست. طبع عرق یونجه در طب سنتی گرم و تر بیان شده است. از این رو بهتر است افراد گرم مزاج آنرا با احتیاط مصرف کنند.

افزایش شیر مادر با شربت عرق یونجه

شیر مادر یکی از اصلی ترین، کامل ترین و سالم ترین غذاها برای کودک، به ویژه تا 6 ماهگی، به شمار می‌رود. اگر شیر مادر ویتامین‌های مورد نظر برای رشد و نمو را نداشته باشد کودک دچار سوء تغذیه میشود و مشکلات عدیده ای را به همراه می‌آورد.

عرق یونجه به علت دارا بودن بیشتر ویتامین‌ها و املاح معدنی، برای افزایش و بهبود ارزش غذایی شیر مادر بسیار مفید است. از این رو توصیه میشود که مادران در دوران شیردهی به فرزند خود، از عرق یونجه استفاده کنند.

افزایش توانایی جنسی در آقایان

با افزایش و شیوع اختلالات ناباروری در میان زوجین تلاش های پی در پی برای درمان این اختلال بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. حدود 50 درصد ناباروری‌ها مربوط به آقایان است، که رایج ترین علت آن کم بودن حجم مایعات تناسلی و تعداد اسپرم به شمار می‌رود. با مصرف متعادل از عرق یونجه می‌توان این مشکل را برطرف ساخت.

درمان شب کوری

شب کوری یک اختلال بینایی است که فرد در تاریکی یا در هنگام شب دچار ضعف بینایی میشود، اما این اختلال فقط در شب اتفاق نمی‌افتد. ممکن است که فردی از جایی که روشن بوده وارد محیطی شود که نور کم تری دارد از این رو به زمان طولانی نیاز دارد که چشم‌های خود را با نور این محیط تطبیق دهد. گیاه یونجه به خصوص عرق یونجه با املاح و مواد معدنی و ویتامینی که دارد، در درمان شب کوری می‌تواند بسیار موثر باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بدن برای اینکه بتواند در برابر عوامل بیماری زا مقاومت کند، به این انواع ویتامین‌ها نیاز دارد. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی در عرق یونجه باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. امروزه که یونجه در دسترس قرار ندارد، میتوان از جایگزین آن یعنی عرق یونجه که تمام فواید آن را در بر دارد، بهره گرفت.

درمان کم خونی با خواص عرق یونجه

امروزه به دلیل کاهش کیفیت مواد غذایی موجود، آمار کم خونی در حال حاضر رو به افزایش است و افراد بیشتری به این بیماری مبتلا هستند. کم خونی علت‌های متفاوتی دارد از جمله اینکه هموگلوبین توسط مغز تولید نشده یا از طریق خونریزی از بدن خارج می‌شود.

کم خونی را می‌توان با داشتن یک تغذیه سالم درمان کرد و برای درمان کم خونی در کنار رژیم غذایی درست، از عرق یا شربت یونجه در برنامه غذایی روزانه خود به حد اعتدال استفاده کنید.

چاقی صورت

کسانی که صورت استخوانی و لاغر دارند، همواره به دنبال راهکارهایی برای چاقی صورت هستند و برای داشتن یک صورت پر به سراغ تزریق ژل و انواع داروهای شیمیایی میروند.

برای اینکه صورت چاق داشته باشید به جای تزریق ژل می‌توانید از عرق یونجه به طور مرتب و مداوم استفاده کنید. اگر این کار را به صورت پی در پی انجام دهید به مرور زمان شاهد تغییراتی در صورت خود خواهید شد.

درمان تورم و التهابات پوستی با خواص عرق یونجه

ورم اصطلاحا به وضعیتی در بدن گفته می‌شود که مایع در یک قسمت و ناحیه‌ای از بدن انباشته شود. این وضعیت بیشتر در قسمت‌هایی مثل پا، دست، مچ دست و به طور کلی در مفاصل مختلف بدن رخ می‌دهد. اگر تورم را درمان نشود، ممکن است باعث کاهش گردش خون یا عفونت شود.

کاهش دهنده غلظت خون

زمانی که اکسیژن مورد نیاز به اندازه کافی به بدن نرسد برای جبران این کمبود، بدن شروع به تولید هموگلوبین میکند و افزایش تعداد آن باعث غلظت خون میشود.

اگر به دلایل مختلف قاعدگی قطع شده باشد، میتواند سیکل قاعدگی را به حالت طبیعی بازگرداند.

این توقف و یا نامنظم بودن دلیلی بر بارداری نیست، بلکه علت های دیگری مثل داشتن استرس و یا بیماری مربوط به تخمدان وجود دارد. این اختلالات را بهتر است با ورزش و یا مصرف مواد غذایی و گیاهی که به بهبود عملکرد دستگاه تولید مثل کمک میکند، درمان کرد. گیاه یونجه به خصوص عرق یونجه این خاصیت را دارد و باعث منظم تر شدن و باز شدن قاعدگی می‌شود.

رویا چهارشنبه 06 فروردین 1399 زمان : 21:34 نظرات (1)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش
سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 1,191
  • بازدید کلی : 5,324

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد